CFM|HIIT

High-intensity circuit-stijl workout

CFM|HIIT is high intensity training in circuit-stijl. Voor iedereen een perfecte manier om fit te worden. Maar ook heel geschikt voor de 55-plusser!

Fitness voor 55-plussers

Sporten voor ouderen is zeer aan te raden. Of je nu van middelbare leeftijd bent en nooit gestopt bent met sporten, ooit gesport hebt of nog nooit gesport hebt. Sporten houdt je onder andere flexibel, zorgt voor sterke botten en wanneer je het goed doet maak je van 50 het nieuwe 30. Krachtsport en CrossFit zijn uitermate geschikt voor de oudere groep sporters.

Krachtsport voor ouderen

Juist voor ouderen is krachtsport zeer aan te raden en van enorme toegevoegde waarde. Enkele voorbeelden van de toegevoegde waarde van (kracht) sporten voor ouderen:

  1. Het helpt de bloeddrukhoogte normaliseren
  2. Het helpt veelvoorkomende ouderdomskwalen zoals lage rugpijn voorkomen
  3. Het helpt kracht en spiermassa behouden
  4. Het zorgt voor bevordering van de botdichtheid

En zo kunnen we nog wel even doorgaan!

Waarom CrossFit voor ouderen?

Waarom is CrossFit dan zo geschikt voor deze oudere doelgroep? Omdat er bij CrossFit, en dus ook bij CrossFit Meppel, altijd sprake is van persoonlijke begeleiding, omdat CrossFit een gevarieerde vorm van training biedt en omdat er bij CrossFit veel aandacht is voor ‘scaling‘: het aanpassen van oefeningen naar het niveau van de atleet. Ongeacht je niveau kun je fitter worden en vooruitgang boeken.